Hetta



Jag brinner
Skriker och drar i mitt hår
Jag rasar mot världen
Jag rasar mot allt
Sårad och galen av ett tragiskt liv

Du kommer
Ler och smeker min kind
Tystar mitt skrik med en kyss
Med ett finger över mina läppar
Stillar du mitt raseri

Vi andas
Ligger nära varandra och njuter
Av känslor som stormar
Och förundran vad framtiden bär med sig
Håller om varandra

Vi älskar
Tafatt och något nervöst
Mitt hjärta slår så hårt
Min syn blir suddig och jag hör ingenting
Förutom dina andetag

Jag drömmer
Och hoppas det här är drömmen jag aldrig behöver vakna ur
Den dröm jag kommer att drömma länge, länge
Den dröm i vilken du inte flyr från mig
Utan stannar i min famn till morgonen

Du ler
Ett skälmskt leende
Det får mig att skratta nervöst
Du skrattar åt mig med klingande toner
Du lever så, och får mig att komma ihåg hur det är att leva igen
Efter så lång tid

Se mig, känn mig
Kom till mig, tala till mig
Ge mig allt, ge mig ingenting
Lyssna på min sång och hör mina ord
För mina ögon finns endast du

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0