Vad är väl jag?


Vad är väl jag?

Tyngdlagen drar mig till marken
Hoppet från klippan kan inte få mig att flyga
Oavsett hur hög den är
Fågeln flyger och den kan ta med sig dina drömmar
Jämfört med fågeln
Vad är väl jag?

En stark vind kan blåsa mig omkull
Få mig att gå ner på knä och hålla fast
Hur jag än kämpar och sliter
Ett berg står alltid stadigt och fast i alla stormar
Jämfört med berget
Vad är väl jag?

Ett svärd som hugger mig
En pistol som skjuter mig i hjärtat
Får mig att blöda, får mig att dö
Men en rustning av starkaste stål står hel och oskadd
Jämfört med en rustning
Vad är väl jag?

Bränn mig med eld och jag kan skrika
Bränn mig och jag blir rädd och flyr
Elden förstör mig totalt och du vill aldrig se mig igen
Men elden är fascinerande vacker, lockande och ljus
Jämfört med elden
Vad är väl jag?


Mina Drömmar kan flyga, de kan färdas tillsammans med dina. Låt oss väva dem samman och se
vad de skapar.
Jag kan låta vinden bära mig till dig, och vi kan hålla varandra tills stormen bedarrat.
Skapa en trygghet tillsammans.
Inte ens en rustning av stål kan skydda dig från hjärtats onda, låt mig vara din själsliga
rustning
Vacker är flamman du ser på, men värmen av den kan lätt bli en tärande hetta eller slockna,
min värme för dig falnar inte till en glöd, låt mig vara din värme i mörker och kyla.

Så säg mig
Jämfört med allt det andra
Vad är väl jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0