Vem?

När vänner inte längre är vänner.
När kärleken är borta och allt känns tomt.
När ingen du känner är mer än en ytlig bekantskap.
Vem finns där?

Vem vågar du lita på?
Vem är det du kan prata med?
Vem är det som kommer till dig i natten och värmer dig?
Vem är det som gör dig glad bara av en tanke?

Ingen.
Alla.
Vissa.
Väldigt få.

För mig har det blivit en tomhet jag inte kan fylla, vänner flyttar, försvinner, dör, sviker och motarbetar.
De är inte längre vänner såsom de än gång var.
Allt eftersom har de visat sin sanna natur, en efter en har de visat att när sanningens ögonblick kommer så står de ensamma, med bara tillit och vilja att klara sig själva, och kastar mig till de hungriga vargar som följt mig genom mitt liv.

Vem vill vara med mig?
Vem vågar stå vid min sida?
Vem vill ligga i min famn i natten och göra mig trygg?
Vem finns där?
Du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0